20 Kasım 2012 Salı

Küçük Prens

Kitabın Adı:Küçük Prens
Kitabın Yazarı:
Antoine de Saint-Exupery
Çeviri Yapan:
Tomris Uyar
Kitabın Yazılma Yılı:
1. Basım 1981
Kitabın Yayınevi:
Can Yayınları
Kitabın Basım Yılı:
10. Basım 1995
Sayfa Sayısı:
112  


 
Kitabın Özeti:

Yazar kendi yaşadığı bir olayı anlatmıştır. Yazarımız bir pilottur. Bir gün Afrika üzerinde uçarken uçağının motoru bozulur, zorunlu iniş yapar. Yardım isteyecek kimse yoktur. Çölün ortasında yapayalnızdır.

Gün doğarken uykusunun arasında garip, incecik bir ses duyar. Karşısında ilginç, minik biri durmaktadır. Bu, Küçük Prens’tir. Yani yazar Küçük Prens adında birisiyle gelmiştir. Gezegeninde tek başına yaşamaktadır. Biri sönmüş ikisi hala lavlar püskürten üç tane yanardağa vardır. Ayrıca hiçbir gezegende bulunmayan eşsiz güzellikte bir tek de çiçeği vardır. Küçük Prens pilotumuza “Bana bir koyun çizer misiniz?” diye bir soru yöneltir. Pilot Küçük Prens’in bu sorusuna cevap vermek için uyanmıştır. Etrafına bakınır. Şaşkındır. Ama gördüğü gerçektir. Rüya değildir. Pilotumuz büyük bir şaşkınlık içerisinde “iyi resim yapmayı beceremem” der. Bu yeteneğini büyüklerin küçükken söylediği sözler yüzünden geliştiremediğini söyler.

Küçük Prens “önemli değil” der. Aynı soruyu tekrar eder. Yazar altı yaşındayken çizdiği boğa yılanını çizer. Bu resmi altı yaşındayken büyüklerine de göstermiştir. Onlar hiç beğenmediklerini, resmin bir şapkaya benzediğini söylemişlerdir. Bunun üzerine pilot resim yapma isteğini kaybetmiştir. Çünkü büyüklerin hepsi resim çizmek yerine tarih, coğrafya, matematik ve dilbilgisiyle ilgilenmesini öğütlemişlerdir.

Küçük Prens ise pilotun kendisine çizdiği resme bakar ve “Ben boğa yılanı içinde bir fil çizmeni istemiyorum. Bana bir koyun çizer misin?” diye sorusunu tekrar eder. Yazar Küçük Prens’in çizdiği resmi anlamasından dolayı şaşkındır, işte şimdi bir koyun çizmeye karar verir. Küçük Prens çizilen resmi beğenmez. Pilot bu sefer bir kutu çizer ve koyunun kutunun içinde olduğunu söyler. Şimdi olmuştur Küçük Prens bu resmi beğenir.

Bundan sonra aralarındaki iletişim artar. Birbirleri hakkında bilgi edinirler. Pilot bu farklı dünyadan gelin küçük adamın sırrını çözmeye, onu anlamaya çalışır. Pilot çizdiği koyun resmi ile ilgili Küçük Prens’in ona sorduğu sorulardan Küçük Prens’i daha iyi tanır. Yanı Küçük Prens’in gezegeninin küçük olduğu, üç yanardağının ve bir çiçeğinin olduğunu öğrenir. (“Koyunlar kaçar mı?, Koyunlar çiçekleri yerler mi?”).

Küçük Prens yaşadığı yerden bahseder. Yaptığı gezileri anlatır. Bu gezileri, değişik gezegenlerde yaşayan insanlar ve bu insanların meslekleri, ilgi alanları, huylan ile ilgili edindiği izlenimleriyle birlikte pilotumuza anlatır.
Örneğin bir gezegende kırmızı suratlı bir adam olduğunu ve onun hiç çiçek koklatmadığını anlatır. Gezegen iri birinde her şeyi yönettiğini söyleyen kral, bir diğerinde kendini beğenmiş bir adam, bir başka gezegende unutmak için içtiğini söyleyen bir adam, sayılarla uğraşan işadamı ve buluşlarını kaydeden bir coğrafyacıyla da tanıştığı ve pilota anlattığı kişilerdir.

Küçük Prens bundan bir yıl önce dünyaya gezmek için geldiğini zamanda şimdiki bulundukları yerde olduğunu söyler. Diğer gezegenlere! olan şeylerden dünyada binlerce olduğunu görür.

Yazar Küçük Prens’in anılarını, yaşam hakkındaki düşüncelerini dinler. Ayrılık vakti gelir. Yazarın evine, Küçük Prens’in geldiği gezegene dönme zamanıdır.

Pilot yaşadığı bu güzel anıyı kimseye anlatmaz. Üzerinden altı yıl geçtikten sonra küçük dostunu unutmamak için kaleme almaya karar verir.

Çocukların ve büyüklerin zevkle okuyacağı içinden kendilerine göre dersler çıkaracağı bu öykü oluşur.



24 yorum:

Okan Sari dedi ki...

bilgilendirici ;)

Unknown dedi ki...

çok uzun bir özet ben ödev yapacağım

Okan Sari dedi ki...

kısa özetini de yakında paylaşacam kardeşim destek için face gurubumuzu beğenirsen sevinirim

Unknown dedi ki...

Harika super olmus
Yarin sinavim var kitabi okumadim sagol cok yardimci oldun :)

Okan Sari dedi ki...

Önemli değil istediğiniz özet olursa paylaşabilirim

Unknown dedi ki...

ya bunun daha kısası yokmuydu çok uzun bu yaa iki saattir bunu yazıyorum pff :(((

Okan Sari dedi ki...

bence bu kitabı edinin ve okuyun bakış açınızı değiştirecek bir kitap ;)

Unknown dedi ki...

abi çokiyi yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Okan Sari dedi ki...

Destek için facebook sayfamızı beğenirseniz sevinirim ;)

Unknown dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Ferhan Dörtok dedi ki...

Kimya fizik öğretmeniyim şiir okumayı çok seviyorum çünkü çok kısa ve öz bu kitaba başlayıp başlayıp bırakmıştım iyi oldu burada okudum bence konuyu dağıtmadan anlatmış.Daha kısa isteyen armut piş ağzıma düş deyip aynen almasın bunun da özetini yazsın.Teşekkürler.Ufkumu genişlettiniz.Aldığım ders ticaret yapanın sayılarla barışık olması şart.

Unknown dedi ki...

güzelll

Unknown dedi ki...

çok güzelll

fatih albay dedi ki...

Yazık keşke uzun olsa ödev varrrr

Unknown dedi ki...

Kitap özeti okumaktan bile acizsinix boşverin ödev mödev yapmayin delikanli gibi - alın olsun bitsin

Unknown dedi ki...

Kitap özeti okumaktan bile acizsinix boşverin ödev mödev yapmayin delikanli gibi - alın olsun bitsin

ozgurum64 dedi ki...

kitabın yarısının özeti yok

Unknown dedi ki...

Ozetimi çıkarmam lazımdı sağolsun yardım etti

Unknown dedi ki...

ya keşke daha uzunu olsa hoca istedi ya

Unknown dedi ki...

ben bunları nasıl yazim pf

yaprak_eski dedi ki...

ben bu kitabı okudum ama özetini çıkaramadım çok güzel bir kitap özetide işime çok yaradı yarın sınavım var ve bana çok yardımcı oldu ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

bende kitabı var ama farklı

kerim dedi ki...

çok güzel ellerinize sağlık

kerim dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.

Yorum Gönder

 
Kitap ÖzetleriTüm Hakları Saklıdır.
kitap-ozet.blogspot.com.
2013